Tuesday, July 2, 2013

Laptop Pemanggang Ayam Tak Setia :(



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..


Selama 5 tahun ni aku jaga Laptop aku baik-baik. Tapi hari ni rosak lagi. Aduhhh sedih tahu. Masuk kali ni dah 2 kali screen rosak. Kalau tukar yang baru mungkin dalam RM500. Aku baru plan nak servis motherboard sekali format. Tak sempat-sempat dah rosak dulu. 


Walaupun laptop aku ni macam pemanggang ayam tapi aku tetap sayang tau. Memang aku tak rajin nak bersihkan dia dari habuk-habuk tapi kan sayang tu bukan dikira dari kelakuan. Orang-orang perli kutuk sekalipun aku back up supaya dia tak merajuk dan meragam. Biar orang kata macam bunyi hujan ke, macam kapar terbang terhempas ke, atau macam microwave 100 darjah celcius sekalipun aku tak peduli.


Tapi dah jadi macam ni buat aku rasa terkhianat amat. Laptop aku yang tak setia ni buat terfikir untuk beli yang baru. Plan duit gaji untuk bayar yuran semester terpaksa tangguh dulu. Terpaksa guna untuk cari laptop baru. Alolooo apa la nasib. Tak dapat beli instax camera T__T


Harap duit raya nanti membantu :(


No comments: