Tuesday, August 9, 2011

Salah Faham Itu Membunuh Jiwa



Salam semua...


Semester akhir, semua orang sibuk dengan projek akhir masing-masing. Jiwa-jiwa malas harus bergerak dan berlagak rajin. Kalau tak rajin memang bungkuslah projek kau. Duduklah lagi satu abad kat pekan mati tu. Sanggup? Ana tak sanggup. Lebih-lebih lagi nak menghadap orang-orang sekeliling yang suka bermuka-muka. Cukup. Terseksa jiwa batin ini.



Semuanya kerana salah faham. Salah faham yang telah membunuh jiwa-jiwa paranoid itu. Bermula dengan sahabat, pengajar dan kini merebak pula ke orang-orang sekeliling. Seperti satu virus penyakit yang merebak melalui udara dan berakumulasi dengan kadar kelembapan udara. Seterusnya berlakulah kenaikan suhu bilik, di tambah lagi dengan cuaca panas bumi. Menaikkan lagi darah anak muda yang sedang dalam fasa pra-menstruasi. Semuanya kerana salah faham yang membuat hubungan itu renggang seperti dipanggang oleh pembakar roti. 




Tolong jauhi salah faham. Jangan libatkan diri anda dengan salah faham. Salah faham boleh membunuh jiwa. Salah faham umpama racun dalam perhubungan. Sekali racun itu kena di hati, kesannya ibarat kanser yang merebak di dalam hati. Sekali gus mematikan jiwa, terutamanya jiwa-jiwa paranoid.Ok ini boleh dikategori sebagai kempen pencemaran emosi.




Penulisan semakin merapu
Baik berhenti dulu
Sebelum kena baling dengan penyapu





Memang nak kena PANGGGG!!




Psttt: Daripada layan salah faham, baik gentel kuih raya ye dakk..apa pun dapat.




5 comments:

kaammeeyy said...

salah faham???merebak???...mcm aku dluw ka??

Ana Faryana said...

ni lagi teruk la pika..

ishh sedih pun ade..

kaammeeyy said...

citer lah...nk taw gak...

Ana Faryana said...

nnt bile2 aku cite kt fb..kt sni public sgt..

kaammeeyy said...

ang msj aku ye...