Saturday, March 26, 2011

Kau Tetap Sahabatku




Kita sering mengharapkan keikhlasan dan kejujuran dari sahabat
Tapi cukup jujurkah kita pada sahabat kita?
Diri kita saja yang tahu jawapannya


Jujurlah
Tidak setiap masa kita jujur dan ikhlas dengan sahabat kita kan
Kerana kita manusia biasa
Sering leka dan khilaf


Umpatan dan kejian
Semua itu lumrah dalam persahabatan
Kita hanya mengambil kira perasaan kita
Perasaan sahabat langsung tidak kita peduli


Bila gadis melihat cermin
Seboleh mungkin dia akan menutup cela pada wajahnya
Sama seperti sahabat
Sepatutnya kita menutup aib sahabat kita
Bukan mencanang ke sana sini


Maaf kerana aku juga begini



Seorang sahabat akan memujuk sahabat yang dalam kesedihan



Sahabat akan memberi nasihat bila sahabat membuat kesilapan



Seorang sahabat akan cuba meluangkan masanya 
untuk menjadi pendengar setia



Sahabat belajar bersama - sama dan saling membantu dalam pelajaran.
(Bukan untuk kau copy & paste jawapan dia)



Seorang sahabat akan memimpin sahabatnya 
untuk sama seiring jalan dengannya


Sahabat akan sentiasa ingat sahabatnya yang jauh



Seorang sahabat sentiasa menggembirakan sahabatnya



opsss ini sahabat tapi mesra ^_^



Seorang sahabat akan memahami sahabatnya


Sahabat akan peluk erat sahabatnya walau apa pun terjadi




Sejak akhir-akhir ni saya rajin jogging dengan sahabat-sahabat saya



Kucing juga tahu bersahabat ni >_<



Walau macam mana hodoh jelik busuk perangai sahabat tu
Kita kena terima saja la
Nak buat macam mana 
Dah nasib dapat kawan macam tu


Saya pun jelik juga
Nasib korang la kan dapat kawan macam ni


Jadilah sahabat yang baik
Peringatan untuk diri ini juga





"ya ALLAH, kurniakanlah kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat, 
dan peliharalah kami dari azab neraka".
(Al-Baqarah : 201)




2 comments:

nur syafiqah said...

SO....SAYA SAHABAT AWAK X???

Ana Faryana said...

nur syafiqah: awak juga sahabat saya..
tunggu saya datang kedah ye..