Monday, December 22, 2014

Dedikasi





Malam itu..
Malam itu aku yang rancang, dari awal hingga akhir. Berminggu-minggu aku rencanakan, tak kenal penat, tak kenal lelah. Dengan kesibukan tugasan lain, aku berkejar kesana kemari menguruskan malam itu. Peluang untuk mengadakan malam meraikan tahun akhir adalah alasan untuk aku usahakan. Posisi sebagai pengarah memudahkan aku merealisasikan malam itu. Segalanya direncanakan dengan kemas. Dengan harapan malam itu akan jadi malam terindah, malam yang penuh kenangan dan memori manis.


Malam itu..
Malam yang aku tunggu-tunggu. Malam yang buat aku tak tidur lena berminggu-minggu. Malam itu aku masih lagi sibuk kesana sini. Aku mahu malam ini berjalan lancar seperti yang direncanakan. Hati aku resah, gelisah akan nasib malam itu. Aku hanya mampu berdoa supaya malam itu berjalan lancar seperti yang aku dan semua harapkan. 


Malam itu..
Dalam kesibukan, dalam keresahan, aku nampak kau. Aku nampak kau tapi kau mungkin tak nampak aku.  Dari awal hingga akhir aku lihat kau dari jauh. Curi-curi intai dari kalangan yang hadir pada malam itu. Aku biarkan kau gembira, ketawa bersama sahabat kau. Aku suka tengok kau senyum. Walaupun senyuman itu bukan untuk aku. Lihat kau gembira, bahagia.. aku rasa satu kepuasan dalam diri. Ini saja yang mampu aku beri, untuk kau rasa gembira. Walaupun malam itu aku tak terselit dalam memori kau, aku okay saja. Aku tahu aku kuat.


Malam itu..
Bukti kesungguhan aku..
Malam itu..
Dedikasi aku buat kau..




"Garden of Memories: A Night To Celebrate Our Past, Present & Future"

















No comments: