Monday, February 17, 2014

Roommate Baru Aku Senior Top 5


Assalamualaikum dan salam sejahtera...


Hell..hell..hell..hello semua. Hari ni balik UPM memandangkan kuliah akan bermula 17.2.2014. Dengan perasaan baru, semangat baru dan tentunya roommate baru juga. Ya roommate baru aku adalah senior. 


Alu tak kisah sebilik dengan sesiapa pun, asalkan pembersih dan hormat privacy aku. Aku dah rasa macam mana rommate pembusuk pemalas...sangat hell. Bau macam kilang ikan masin. Serius tak tipu. Masa solat pun aku asyik menyumpah seranah, tak khusuk tahu.


Bila dapat tahu sem ni aku tukar roommate baru, aku bersorak gembira. Allah mendengar doa-doa aku rupanya. Ok roommate aku adalah senior. Aku masih bersorak gembira. Tapi tapi tapi...kenapa roommate aku harus bawa kawannya tinggal dibilik kami? 


Kawan dia adalah senior yang aku blacklist dari minggu pertama Mesra-mesra Kosass (MMK) masa tahun satu dulu. Antara orang-orang kuat yang hell aku dan kawan-kawan sampai pukul 5 pagi. Menduduki carta Top 5 bagi orang-orang yang super annoying. 


And now, i meet her every hour minute second, i see her before i sleep and i see her when i wake up every single day!


Mungkin Tuhan nak tunjuk bahawa orang yang menyampahkan juga patut disayangi. Ada baik dia yang Tuhan nak tunjuk. Mungkin Tuhan nak pelihara hati aku dari membenci manusia lain dan belajar memaafkan. Husnuzon. 






xoxo


2 comments:

Ana Faryana said...

Hai, thanks sebab sudi singgah blog picisan saya ni.

Anonymous said...

hai awak. saya pun suka baca blog awak. hihi. kak ana comel. love u :)