Wednesday, June 5, 2013

Salahkah Suka Kawan Sendiri?





Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

 
Kadang - kadang hati ni keliru juga dengan perasaan yang ada dalam hati. Sesentengah orang kata tak baik mengganggu hubungan orang lain. Bila fikir balik aku ni mengganggu ke? Tak pernah pula aku flirt dengan kawan aku ni. Aku layan dia sama macam kawan-kawan yang lain cuma dalam hati dia istimewa sikit. Kelakuan dan segala tingkah laku aku jaga sebaik mungkin, tak naklah nampak yang aku ni suka dia. Tapi ada juga keadaan yang aku sengaja buat, konon-konon terserempak, terjumpa. Padahal memang aku tahu masa-masa macam tu memang dia akan lalu kat situ. 

Ya ya aku tahu dia dah berpunya. Tapi hati aku ni yang dah suka kat dia. Aku tak paksa pun apatah lagi berharap. Sebab dia kawan rasa benci tu tak ada, yang ada cuma suka. Sampai tak sedar rasa suka tiba-tiba jadi melampau. Kalau kau kawan dia, kau akan tahu kenapa perempuan boleh jatuh hati kat dia.

Bila fikir balik apa perasaan aku kalau orang lain suka kat pakwe aku sendiri. Mesti aku marah kan. Sebab tu aku senyap je. Sebab aku tahu dia memang sayang sangat kat buah hati dia. Jadi aku diamkan je dan berharap pada jodoh dan takdir. Nampak macam aku berharap ke?

Bagi aku, selagi orang tu tak bertunang, peluang tu sentiasa ada. Kita tak tahu apa yang akan jadi 2 3 tahun akan datang. Esok pun kita tak tahu apa yang berlaku. So, chill je la. Mana tahu memang aku berjodoh dengan dia kan. Kalau tak pun mungkin akan ada yang lebih baik untuk aku. Yang penting sekarang ni doakan kebahagiaan dia dengan orang yang dia sayang dan doa untuk diri juga supaya jumpa dengan orang sebaik dia. Hati tak adalah terluka :)






p/s: Kadang-kadang hati tu tak terduga. Ahh jodoh tu rahsia..



No comments: