Friday, January 6, 2012

Goyang Kaki Sambil Bermain Boneka Kertas


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..



Hai penganggur terhormat semua. Opss aku je kot. Aku rasa macam baru lepas SPM, duduk rumah tunggu keputusan padahal orang lain sibuk cari duit poket untuk sambung belajar nanti. Bila aku bangun tidur, aku sedar yang aku ni lepasan diploma. Ok memang patut mama kau bising suruh cari kerja! Alahai apalah nasib, orang lain dah bekerjaya aku masih lagi bisa goyang-goyang kaki sambil main paper doll. Main paper doll macam umur aku 5 6 tahun dulu…ohh indahnya zaman muda mudi!






Sebenarnya aku tak terfikir pon nak main paper doll ni. Semalam aku cari pad sebab stock kat rumah dah habis. Mula-mula belek yang murah murah je. Haruslah kan, aku kan penganggur, mana ada duit sangat. Walaupun aku ceti masa belajar dulu, tapi lama-lama susut juga duit kat bank. Tambah tambah lagi aku baru renew braces, lagi kopaklah duit aku. Tengah pilih-pilih pad yang comfortable dan affordable tiba-tiba aku nampak twin pack libresse. Siap dapat tin case lagi. Jadinya aku pun macam dah tengaruh sikit. Sikit jelah sebab aku tak biasa pakai Libresse. Lepas tu tengok harga pun boleh tahan, baru RM 9.90. Affordable! Belek lagi takut ada yang lagi murah dan tak nak menyesal dikemudian hari. Tetiba aku perasan kat Libresse tu ada tulis “free stylish paper cut dolls inside”. Aku pun apa lagi, tanpa berpatah arah terus ke kaunter pembayaran.



Nampak tak betapa terpengaruhnya aku ni. 



Comfort!



Dulu masa zaman muda mudi sekolah rendah dulu, aku main paper dolls je. Nak minta Barbi Mariposa ke barborosa ke memang tak dapatlah. Beli paper dolls ni pon sorok sorok main bawah meja. Takut kena buang dengan mama aku. Aku ingat lagi, kat sekolah ada juga budak laki yang join kitorang main paper dolls ni. Hermm mana agaknya dia sekarang ye? Paper dolls ni yang buat kita excited bila tengok fesyen fesyen baju dia. Pehh pernahlah juga angan angan nak wedding gown yang super awesome macam paper dolls ni.



Aku search search kat google cari gamba paper dolls. Ramai juga yang collect paper dolls ni rupanya. Memang vintagelah paper dolls ni. 



Oomoo omo comelnyerr mini dress dierr



Sexy! Yang ni Sailormoon Collection. Tengok! Macam-macam ada



Yang ni jadi mak Sailormoon hahaa. OK! Jadi Cikgu yang garang pon boleh.









Kalau korang rasa rindu nak main paper dolls, apa kata korang google google pastu copy and print. Lepas tu bolehlah main paper dolls dengan adik. Kalau tak ada adik, main sorang-sorang pon boleh. @_@ 




2 comments:

FR said...

Weee dulu suka jugak main ni ^^

Ana Faryana said...

paper dolls is girl best friend rite!